Tatovering

Havde Jesus Kristus en tatovering?

Mange vil blive overrasket over, hvordan et sådant spørgsmål kunne opstå. Hvorfor Jesus kunne have en tatovering, og hvilket skriftsted fortæller om det?

Havde Jesus Kristus en tatovering - oplysninger og fotoeksempler på færdige tatoveringer

Havde Jesus Kristus en tatovering – oplysninger og fotoeksempler på færdige tatoveringer

Havde Jesus Kristus en tatovering? Fakta, historie, fotos.

Johannes Evangelistens åbenbaring

Der er en rimelig forklaring på, hvorfor Jesus Kristus undertiden krediteres for at have en tatovering på. I en vision om slaget ved Harmageddon viste Jesus sig for Johannes teologen i form af en rytter på en hvid hest, der steg ned fra himlen for en afgørende kamp med de onde kræfter. Kapitel 19, vers 16 i Johannes ‘Åbenbaring lyder: “På hans beklædningsgenstand og på låret er der skrevet et navn: Kongernes Konge og Herrenes Herre.”.

Baseret på dette vers har nogle kommentatorer konkluderet, at der var en tatovering på Jesu lår. Mange har brugt Johannes ‘Åbenbaring til at retfærdiggøre tilstedeværelsen af ​​en tatovering blandt Kristi tilhængere. Er der nogen grund til at tro, at Jesus kan have været tatoveret??

Argumenter imod “

Hovedårsagen til at dette virker usandsynligt, er at Jesus er jøde. Loven om jøderne siger: “Skriv ikke bogstaver på jer selv” (3 Mosebog, kapitel 19, vers 28). Jesus kom til jorden for ikke at modsige budene, men for at følge dem: “Jeg er ikke kommet for at bryde, men for at opfylde” (Matthæusevangeliet, kapitel 5, vers 17).

Hvad var påskriften på Guds søns tøj og lår? For at forstå dette skal du vide, hvordan Åbenbaringens Bog er skrevet. Bogens tekst er fyldt med symbolik, derfor bør beskrivelsen i kapitel 19 betragtes som symbolsk. Jesu kappe er bejdset med blod, hans øjne er “som en flammende flamme”, og et sværd “kommer ud af hans mund” – alt dette kan ikke tages bogstaveligt. Efter al sandsynlighed er navnet på Jesu lår det samme symbol..

Moderne kristendom og tatoveringer

Spørgsmålet om tatoveringers tilladelse diskuteres bredt blandt Kristi tilhængere. Som allerede nævnt betragtes tatovering som umoralsk af nogle kristne, fordi tatovering på huden er forbudt i Det Gamle Testamente (3. Mosebog 19:28). På trods af at tilhængere af den kristne tro i dag ikke falder ind under lovene i Det Gamle Testamente, får tilstedeværelsen af ​​et sådant forbud en til at tænke.

Der er ingen direkte henvisning til tatoveringernes umoralitet i Det Nye Testamente. Der er kun en anbefaling givet til kristne kvinder af apostelen Peter: man skal ikke pynte sig med guld, udsøgte frisurer eller kjoler, men med den uforklarlige skønhed “en sagtmodig og tavs ånd” (Første Epistel 3: 3).

Budskabet er rettet til kvinder, men det samme princip kan anvendes på alle uden undtagelse. Ægte skønhed ligger indenfor, og bør derfor ikke udelukkende fokusere på udseendet og søge at forstærke det med smykker eller smart tøj. Der skal gøres en indsats for at udvikle åndelige kvaliteter, mens tatoveringer og piercinger er kropspynt..

Bibelen advarer os om, at hvad vi end gør, skal gøres “til Guds ære” (Første Korinther 10:31). Enhver kristen, der tænker på muligheden for at få en tatovering, bør ærligt spørge sig selv: “Vil mine handlinger blive udført for hans ære, og kan han velsigne dem?” Det Nye Testamente forbyder ikke tatovering og piercing direkte, men det giver ikke nogen grund til at tro, at en sådan kropsdekoration vil behage Gud..

1 Korinther (kapitel 6, vers 19 – 20) siger, at vores kroppe er Helligåndens tempel, som vi modtog fra Gud. Mennesket tilhører ikke sig selv, men Gud, og skal forherlige ham i sin krop og i sin sjæl. Disse ord burde have stor indflydelse på, hvad den troende gør med sin kropslige skal: vores kroppe er så vigtige for Skaberen, at han kalder dem “Helligåndens tempel”. Hvad der er af en sådan værdi for ham, bør beskyttes..

Kristen symbolik

I denne forbindelse opstår spørgsmålet om, hvorvidt en tatovering med kristne symboler kan accepteres. Gælder de samme principper for tatoveringer af religiøs karakter, f.eks. Kors, citater eller bibelvers??

I dette tilfælde er spørgsmålet “Er det ikke synd at få en tatovering?” skulle lyde anderledes: “Er tatovering en velsignelse og en nødvendighed?” 1 Korinther siger: “Alt er lovligt for mig, men ikke alt er gavnligt” (kapitel 10, vers 23). Kristne tatoveringer er muligvis tilladte, men deres anvendelighed og konstruktivitet er tvivlsom..

Fotoeksempler på religiøse tatoveringer fra 25/01/2019

Se videoen:

Forberedt af: olendareva (Olendareva Yulia Igorevna)